tirsdag 17. juni 2014

Lares Trek

Siden Inka trail allerede var fullbooket 4 måneder på forhånd, bestemte vi oss for å gå Lares Trek gjennom Quechuas . Kl 6.00 tirsdag morgen ble vi hentet og var klare for vår 4 dager / 3 netters tur som skulle ende i Machu Picchu. Etter noen timer i en iskald bil var vi klare for å kose oss 2 timer i hot springsene. Det var sol, varmt og brunt vann ! Vi hilste på guaiden vår Ed, kokken og heste passerne som skulle være med på turen. Etter en bedre varm lunch startet turen oppover i fjellene.
 Nyter varmen
Første lunchen i vårt private telt
De 3 første dagene paserte vi mange flotte fjell og laguner. Det gikk overaskende greit å gå, til tross for litt pusting og pesing. Den høyeste toppen vi klattret opp på var hele 4300 moh ikke rart det var vanskelig å puste. Men da er det bra å ha med super guaiden som har med magisk medesin som man skal innhalere, mens man nesten dåner av den sterke lukten. Hva det luktet og hva denne magiske duften var laget av vet jeg ikke om jeg vil vite, men litt bedre pust fikk jeg itilegg til «puste bedre» tablettene jeg tar hver dag.
Vi startet turen med et smil
Flott landskap
Lama, lama, lama, lama !!!
Møtte masse søte barn
Tid for å campe??
 Ny dag - nye utfordringer
 Barna må passe på lamaene i fjellet
 Cecilie er happy 
 Vi er flinke, klattrer oss oppover
 Tskjorte vær !!1wohhoo hvor lenge varer det?
 På med gensern igjen gitt
 Flott utsikt
 Glittrende insjø, men her var det kaldt !
 LAMA
De bare løper - dumme dyr !!!!
 PAUSE SNAAAART ?!?!?!
2 av nettene sov vi i telt. Det var igrunn ganske koselig. BOMBE, det var kaldt !!!!. Stjernene på himmelen virker så mye nærmere her enn hjemme:) Maten kokken lagde på stormkjøkkenet var faktisk bedre enn mat vi har fått på diverse resturanter de siste ukene. Frokost med egg og pannekaker, NAM. Varm 2 retters lunch og 3 retters middag. Jeg var aldri sulten for å si det sånn.
Telt er gøy og kaldt !!!!
Hvordan ble tærne så skittne i skoa ?!?!
Snack ! Hvor mange gensere har jeg på her montro ?!?
 MAAAAAT
Kl er 6 og det er isbiter i vannflaska. Vi har akuratt fått coca te for å få i oss varmen :)
Lares Trek er noe jeg absoulutt vil anbefale. Det er nok ikke like slitsomt som inka trail, men du ser tidenes flotteste natur og det var n flott opplevelse jeg ikke ville vært foruten. Kl 19.00 den 3 dagen tok vi det typiske Inka trail toget og endt opp ved byen som ligger ved Machu Picchu. Wæææ som vi var spente på dagen etter. Hvordan er Machu Picchu ?!?!:)
Hestene våre :)
 Flotte tur fra Lares - sliten Lise
 Flott landskap
Svette jenter
Lunch tid med guaiden vår
 Do ??
 Noen som ikke har truffet nøkkelhullet :P haha
 Mens jentene hjemme ligger i bikini, soler jeg meg med jakke, 3 gensere, ullundertøy, våtter, hals og ørevarmere....Blir nok bruuuun :)
 Klare for siste kokkemåltid på stormkjøkken før Machu Picchu :)
Lise er sliten, litt problemer med å puste på 4300 movh

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar