onsdag 30. mars 2011

Zagreb - Østeriket - Venezia

Endelig hadde jeg tidenes behageligste tog tur. Vi dro fra hostellet litt før 6, men Gunnar , Stefan og jeg fant ut at på dette toget kunne man slå sammen 2 og 2 seter, så vi hadde jo rene sovelugaren mens de andre hadde en like kjiip togtur som de andre turene. Men uheldigvis måtte vi skifte til buss. Første buss var full, men da fikk vi oss et 2 timers opphold i Østerike. Noe som passet meg perfekt. Det var så fint der vi satt i solen og koste oss mens vi så rett opp i alpene. Kunne ikke hatt det bedre. Og i den 2 etasjes bussen vi kjørte fikk jeg plass helt fremst i 2 etasje, så jeg hadde det som plummen i egget :D

At det regnet i Venezia og vi gikk i sirkler var kanskje ikke tidenes opptur, men jeg møtte Mary min Italienske venninne, jeg ikke hadde sett på 2 år, så det var kjempe koselig:) Spiste god Italiensk mat, før vi tok en tidlig kveld for å være opplagt for siste dag på tur.

I Venezi er gatene vanskelige å kjenne igjen og man går seg fort vil. Og å være en klasse på tur er ikke så lett. Men vi hadde bra vær og storkoste oss på tur rundt i de flotte gatene. Selv om jeg hadde vært der før var det gøy å oppleve byen på nytt med nye folk. Vi var oppe i et tårn og så på utsikten og kjørte båt og gondol. Vi kunne ikke hatt det så mye bedre. Stefan, Aksel og Line var mest opptatt av å ta bilder av jenter i alle varianter, mens noen av oss andre var opptatt av å se på alle bygningene og husene rundt oss. Det var noen flotte dager vi hadde med variabelt vær.

Alt i alt var turen flott ! Jeg vil absolutt på intereil igjen og kan anbefale det på det sterkeste. Jeg vil da dra å være borte over lengre tid og være litt mer spontan. Å sove på vandrehjem er absolutt en bra mulighet for å gjøre budsjettet så lite som mulig. Gleder meg allerede til jeg kommer meg på neste utflukt i Europa !!!!:)